recent
عناوين الأخبار

تحذير هام و عاجل من الأرصاد الجوية عن طقس الأيام القادمة بمصر

HayeilTV
الصفحة الرئيسية

 حالة من عدم الاستقرار بالأحوال الجوية، تتعرض لها البلاد مع نهاية عام 2021، وبداية العام الميلادى الجديد 2022 ، حيث كشفت الهيئة العامة للأرصاد الجوية، أنه  اعتبارا من 


غد الخميس 30 ديسمبر 2021 إلى الأحد 2 يناير 2022 حالة من عدم الاستقرار فى الأحوال الجوية حيث تسقط الأمطار متفاوتة الشدة على مناطق من شمال البلاد حتى شمال الصعيد، وتتعرض البلاد لأمطار غزيرة ورعدية مع تساقط حبات الثلج على بعض المناطق ، فضلا عن اضطراب بالملاحة البحرية، وذلك تزامنا مع رأس السنة الجديدة.

طقس الخميس بداية عدم الاستقرار

-تتعرض البلاد لأمطار متوسطة ورعدية أحيانا على مناطق من السواحل الشمالية الغربية و شمال الوجه البحري على فترات متقطعة.

 -أمطار خفيفة إلى متوسطة على مناطق من جنوب الوجه البحرى تمتد ليلا إلى القاهرة الكبرى ومدن القناة وشمال الصعيد على فترات متقطعة.

-نشـاط رياح على مناطق من القاهرة الكبرى والوجه البحرى والسواحل الشمالية وشمال الصعيد على فترات متقطعة.

طقس الجمعة والسبت ذروة عدم الاستقرار

-أمطار متوسطة إلى غزيرة ورعدية مصحوبة بحبات البرد أحيانا على مناطق من السواحل الشمالية والوجه البحرى والقاهرة الكبرى ومدن القناة وشمال الصعيد قد تصل إلى حد السيول على مناطق من سيناء وخليج السويس على فترات متقطعة.

-تشهد البلاد أيضا يومى الجمعة والسبت ، أمطار خفيفة على مناطق من جنوب الصعيد على فترات متقطعة، ونشاط رياح على جميع الأنحاء تكون مثيرة للرمال والأتربة على مناطق من جنوب الصعيد.

-اضطراب الملاحة البحرية: على البحر المتوسط وسرعة الرياح ( 60 : 70 كم / س ) وارتفاع الموج ( 4 : 5 متر ) .

.

A state of instability in weather conditions that the country will be exposed to at the end of 2021 and the beginning of the new Gregorian year 2022, as the Meteorological Authority revealed that from tomorrow, Thursday, December 30, 2021 to Sunday, January 2, 2022, a state of instability in weather conditions will fall. Rains of varying intensity in areas from the north of the country to northern Upper Egypt, and the country is exposed to heavy rain and thunder with snowflakes falling on some areas, as well as a disturbance in marine navigation, coinciding with the New Year.


Thursday's weather, the beginning of instability

The country is exposed to moderate and sometimes thunderstorms on areas of the northwest coast and north of Lower Egypt at intermittent periods.


 Light to medium rain in areas of southern Lower Egypt, extending at night to Greater Cairo, the Canal cities, and northern Upper Egypt at intermittent intervals.


Wind activity in areas of Greater Cairo, Lower Egypt, the northern coasts and northern Upper Egypt at intermittent periods.


Friday and Saturday weather peak instability

Medium to heavy rain and thunderstorms, sometimes accompanied by hail, on areas of the northern coasts, Lower Egypt, Greater Cairo, the Canal cities and northern Upper Egypt, and may reach torrential rains in areas of Sinai and the Gulf of Suez at intermittent periods.


On Friday and Saturday, the country will also witness light rains in areas of southern Upper Egypt at intermittent periods, and wind activity in all parts that raises sand and dust in areas of southern Upper Egypt.


- Disruption of sea navigation: on the Mediterranean Sea, wind speed (60: 70 km / h) and wave height (4: 5 meters).

google-playkhamsatmostaqltradent